BMW SERIJE 5 - PREGLED.

BMW Serije 5 nastavlja koncept „nove klase“: dinamična vozila modernog dizajna, opremljena tehnološkim inovacijama, snažnim motorima i karakteristikama udobnosti luksuzne klase. Već pola veka optički elementi kao što su dupla prednja rešetka ili „Hofmajster uvijanje“ na C stubu predstavljaju elemente koji definišu stil i zaštitni znak sportske poslovne limuzine. BMW Serija 5 je takođe prvo BMW-ovo vozilo koje uvodi novu nomenklaturu različitih serija. Prva cifra označava seriju, druge dve daju informacije o motoru. Sve buduće serije koriste ovaj sistem imenovanja. Naime, 1975. godine, BMW Serija 3 je usvojila ovo načelo, što se nastavlja 1976. godine sa BMW Serijom 6 i 1977. godine sa BMW Serijom 7.

Pročitajte više

5 KARAKTERISTIKA BMW SERIJE 5.

  • 01 Impresivna dinamika vožnje
  • 02 Elegantna, moderna optika
  • 03 Udoban i elegantan enterijer
  • 04 Pionirske tehnologije
  • 05 Najbolja veza svim uslugama zahvaljujući BMW ConnectedDrive-u
BMW Serije 5 Sedan, prikaz parkiranih modela 6. generacije

KRATKA ISTORIJA BMW SERIJE 5.

Pola veka BME Serije 5 – vozilo je pionir svoje klase od samog početka i predstavlja vrhunac poslovnih limuzina širom sveta. Saznajte više o istoriji BMW Serije 5.

Pročitajte više

KRATKA ISTORIJA BMW SERIJE 5.

PRVA GENERACIJA BMW SERIJE 5.

BMW 520 (E12) tročetvrtinski prednji prikaz parkiranog vozila

(BMW E12)

Godine 1972. na tržište dolazi prvo vozilo koje je kreirao legenda dizajna Paul Bracq za BMW. BMW Serija 5 je već pokazivala sve karakteristike koje će i u budućnosti odlikovati limuzinu više srednje klase: upečatljivu rešetku hladnjaka sa duplim farovima, produženu siluetu, te pogon na zadnje točkove tipičan za BMW. Ove karakteristike prati i izuzetno vešanje, kao i kombinacija atletizma, bezbednosti i udobnosti. Unutar kabine preovladava stroga funkcionalnost umesto fantastičnih detalja. Unutrašnjost inspiriše svojim haptično impresivnim materijalima i karakteristikama komfora. 

 

Sledeće godine su se na tržištu pojavili snažniji motori: BMW 525 sa 107 kW (145 ks), zatim BMW 528 sa motorom od 121 kW (165 ks).

 

Od modela iz 1977. godine, proces unapređenja svih vozila dovodi do blagog podizanja haube od prednje rešetke do vetrobranskog stakla, povećanja zadnjih svetala i opremanja 6-cilindričnih modela BMW 525 i 528 sa dvostrukim karburatorom. Rezultat navedenog je povećanje snage vozila. Sa nešto manje od 700.000 proizvedenih vozila, proizvodnja prestaje pojavom naslednika BMW Serije 5 (E28).


Period proizvodnje: 1972 – 1981
Motori: 1,8 – 3,5 litara (66 – 160 kW, 90 – 218 ks), 4 i 6 cilindara

Dužina/širina/visina: 4.620 mm/1.690 mm/1.425 mm

DRUGA GENERACIJA BMW SERIJE 5.

BMW Serije 5 Sedan (E28) tročetvrtinski bočni prikaz parkiranog vozila

(BMW E28)

Model koji je nasledio prve serije BMW 5 prvenstveno se razlikuje po daljem tehnološkom razvoju prve generacije. Dizajn postaje jasniji, precizniji i, uglavnom zbog podizanja zadnjeg dela, aerodinamičniji. Tipičan prednji deo ostaje nepromenjen sa duplim farovima u rešetki hladnjaka. Nove tehničke inovacije kao što su ABS, vazdušni jastuk, elektronska kontrola motora, katalizatori izduvnih gasova ili računar u vozilu postaju dostupni po prvi put. Skoro svi motori sada imaju višestruko ubrizgavanje.

 

Nakon toga, 1983. godine je po prvi put model BMW Serije 5 opremljen dizel motorom: BMW 524td, koji proizvodi 85 kW (115 KS) i koji je predstavljao najbržu dizel limuzinu na svetu u to vreme. 


Godine 1985, uz BMW M535i, prvi BMW M5 postaje dostupan, pokretanjem linije sportskih limuzina kako bi pokazao da izuzetne performanse u vožnji ne moraju biti ekskluzivni domen egzotičnih sportskih automobila. Proizveden u potpunosti ručno, BMW M5 ima isti linijski 6-cilindrični motor sa 3,5 litara zapremine kao BMW M635Csi i snagom od 210 kW (286 ks). Istovremeno, njegovo potcenjeni izgled mu obezbeđuje dostojanstven stav.

 

M varijante E12 bile su dostupne preko BMW M GmbH u malom broju još 1974. godine. Ovaj razvoj kulminira u BMW-u M535i. Svojim velikim prednjim spojlerom i 6-cilindričnim motorom koji proizvodi 160 kW (218 KS) obezbeđuje vrhunski kvalitet u pogledu izgleda i sportskih performansi.


Sve do kraja 1987. godine, više od 722.000 vozila iz BMW Serije 5 (E28) je napustilo fabriku.

 

Period proizvodnje: 1981 – 1987
Motori: 1,8 – 3,5 litara (66 – 210 kW, 90 – 218 ks), 4 i 6 cilindara
Dužina/širina/visina: 4.620 mm/1.700 mm/1.415 mm

TREĆA GENERACIJA BMW SERIJE 5.

BMW M Sedan (E34) tročetvrtinski prednji prikaz vozila u toku vožnje

(BMW E34)

BMW Serija 5 (E34) predstavljen javnosti januara 1988. godine je znatno veći i širi od svog prethodnika: jasno poboljšana aerodinamika sa Cv vrednošću od 0,30 obezbeđuje da svi modeli sa benzinskim motorima BMW Serije 5 mogu da se kreću brže od 200 km/h. Zahvaljujući dugom međuosovinskom rastojanju i skoro optimalnoj raspodeli težine od 50:50 na prednjoj i zadnjoj osovini, vozilo impresionira svojim sportskim i dinamičnim karakteristikama vožnje – od BMW-a 518i sa 4 cilindra do BMW-a M5 sa svojih 232 kW ( 315 ks), koji je takođe bio postao dostupan tokom iste godine.

 

Godine 1991, BMW Serija 5 Touring je iznenadio vozače: po prvi put se pojavio BMW-ov karavan u segmentu poslovne srednje klase. Jedna posebna karakteristika je zadnji prozor koji se otvara nezavisno od vrata prtljažnika. Iste godine, vrata dobijaju zaštitu od bočnih udara radi povećane bezbednosti.


Nakon toga, 1992. godine na tržište dolazi prvi BMW Serija 5 sa pogonom na sve točkove, odnosno BMW 525iX. Još jedna novina je bilo opremanje modela BMW Serije 5 sa V8 cilindričnim motorima. U BMW-u 530i i BMW-u 540i, ovi motori se ističu zbog svojih naročito uglađenih karakteristika. BMW M5 zadržava linijski 6-cilindrični pogon. Međutim, njegova zapremina je povećana na 3,8 litara, što rezultira povećanjem snage na 250 kW (340 ks). Sada moćniji BMW M5 takođe postaje dostupan u Touring verziji. 

 

Proizvodnja limuzine je prekinuta 1995. godine, dok se prodaja BMW-a Serije 5 Touring nastavlja do 1996. godine. Ukupno je isporučeno 1,3 miliona jedinica ovog vozila.


Period proizvodnje: 1988 – 1996
Motori: 1,8 – 4,0 litara (83 – 250 kW, 113 – 340 ks), 4, 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 4.720 mm/1.751 mm/1.412 – 1.421 mm 

ČETVRTA GENERACIJA BMW SERIJE 5.

BMW Serije 5 Sedan (E39) tročetvrtinski bočni prikaz vozila u toku vožnje

(BMW E39)

Uprkos većim dimenzijama, težina karoserije BMW-a Serije 5 (E39) ostaje identična. Navedeno je usled povećane upotrebe aluminijuma, pri čemu se i oslanjanje uglavnom sastoji od ovog laganog metala. Otpor na torziju je takođe značajno povećana. Pored toga, modeli BMW Serije 5 (E39) dostupni u salonima od 1995. godine imaju izuzetnu zaštitu od rđe – više od tri četvrtine karoserije je bilo toplo pocinkovano. U kombinaciji sa mnoštvom detalja, elegantan dizajn je imao rekordni koeficijent otpora, što ga je činilo najboljim u svojoj klasi. Isporučuje se do deset vazdušnih jastuka kao garancija bezbednosti.


Od 1997. godine, BMW Serije 5 Touring je takođe bio dostupan sa ovim karakteristikama. A 1998. godine, nova tehnologija debituje u dizel motorima: sa prvim linijskim 6-cilindričnim common rail agregatom, BMW postavlja globalne standarde u pogledu performansi i efikasnosti dizel motora koji će trajati godinama. Moderni motori su inspirisali svojim performansama i glatkim radom, od 4-cilindričnog dizela do izuzetno snažnog V8-cilindričnog agregata sa 294 kW (400 KS) u BMW-u M5.


Revizija modela BMW Serije 5 iz 2000. godine donosi svetla za vožnju koja se i danas koriste u obliku prstena oko farova; uvedena su i okrugla svetla za maglu umesto prethodnih ugaonih modela. Sa više od 1,48 miliona isporučenih vozila (uključujući 266.000 Touring modela), BMW Serije 5 je postavio novi rekord kada je reč o prodaji do kraja proizvodne 2004. godine.

 

Period proizvodnje: 1995 – 2004
Motori: 2,0 – 5,0 litara (85 – 294 kW, 115 – 400 ks), 4, 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 4.775 – 4.805 mm/1.800 mm/1.435 – 1.445 mm

PETA GENERACIJA BMW SERIJE 5.

BMW Serije 5 Sedan (E60) tročetvrtinski prednji prikaz vozila u toku vožnje

(BMW E60, E61)

Dizajn BMW-a Serije 5 Sedan (E60/60) dostupan od 2003. godine sa svojim karakterističnim oblicima je delo Kris Bengla. Naizmenične konkavne i konveksne ravni stvaraju jedinstvenu međuigra svetlosti i senke, istovremeno moćno i dinamično. Koncept rada je takođe usvojen od BMW limuzine luksuzne klase, omogućavajući vozaču da kontroliše različite sisteme BMW Serije 5 pomoću iDrive-a. Ovo je opciono dostupno sa Head-Up displejem, koji projektuje najvažnije informacije relevantne za putovanje direktno u vidno polje vozača na vetrobranu.


Novi BMW Serije 5 Sedan je veći i prostraniji od prethodnog modela, iako nije ništa teži, odnosno do 75 kg je lakši u zavisnosti od modela. Jedan od faktora zaslužnih za ovo je aluminijumski prednji deo koji smanjuje težinu, koji u kompozitnom dizajnu sa preostalom čeličnom karoserijom predstavlja korak koji postavlja trend u konstrukciji karoserije. 


Opciono su dostupna prilagodljiva svetla za skretanje i stop svetla. Pored Dynamic Drive stabilizacije kotrljanja, u BMW Seriji 5 je takođe debitovao i aktivni tempomat (ACC). U kombinaciji sa sportskim oslanjanjem, ovo omogućava dinamiku vožnje koja je jedinstvena u ovoj klasi. Linijski 6-cilindrični motori impresioniraju kao dizelaši sa common rail tehnologijom i benzinske verzije sa Bi-VANOS-om. 


Od početka 2005. godine, sada aktuelni BMW M5 se plasirao na tržište sa ogromnim 5-litarskim V10 motorom koji isporučuje 373 kW (507 ks). Dinamična sportska limuzina dostupna je u modelima Sedan i Touring, što ga čini jednim od najbržih karavana na svetu.


Godine 2007. izgled vozila je modernizovan izmenama na osvetljenju i braniku, kao i remontovanim iDrive sistemom.

 

Period proizvodnje: 2003 – 2010
Motori: 2,0 – 5,0 litara (120 – 373 kW, 163 – 507 ks), 4, 6, 8 i 10 cilindara
Dužina/širina/visina: 4.841 – 4.855 mm/1.846 mm/1.468 – 1.512 mm

BMW SERIJA 5 GRAN TURISMO.

BMW Serije 5 Gran Turismo (F07) tročetvrtinski prednji prikaz vozila u toku vožnje

(BMW F07)

Paralelno sa BMW Serijom 5, BMW definiše potpuno novi segment vozila: BMW Serije 5 Gran Turismo objedinjuje karakteristike limuzine, fleksibilno upotrebljivog vozila za sportske aktivnosti (SAV) i klasičnog Gran Turisma. Automobil kombinuje eleganciju, izdašan i prostran nivo udobnosti i voznu dinamiku tipičnu za BMW.


Linija krova je nalik kupeu, a prošireni bočni deo je u skladu su sa velikom BMW rešetkom na prednjoj strani, pri čemu je širok izgled zadnjeg dela postignut zadnjim svetlima u obliku slova L i horizontalno poravnatim konturama. Zbog verzija motora i standardne funkcije dinamičke kontrole vožnje i 8-brzinskog automatskog menjača, BMW Serije 5 Gran Turismo pruža vrhunski nivo dinamike i efikasnosti. Vešanje impresionira tehničkim inovacijama kao što su prednja osovina sa dve ruke, kao i integralna zadnja osovina V i opciono integrisano aktivno upravljanje. 


Unutra čeka iznenađenje u vidu izdašnih dimenzija i raznovrsnog prostora sa povišenim položajem sedenja i velikim prozorskim oknima. Odabrani materijali zaokružuju luksuzni ambijent. Zahvaljujući BMW iDrive-u, vozač uvek ima jasan pregled opsežnih funkcija u BMW-u Seriji 5 Gran Turismo, kao što su BMW Connected Drive (opciono) sa sistemima pomoći poput upozorenja o napuštanju trake, BMW noćnog vida i pomoćnika za duga svetla. Pored toga, sistem nudi BMW teleusluge i usluge preko mreže putem internet veze.


Period proizvodnje: 2009 – 2017
Motori: 2,0 – 4,4 litara (135 – 330 kW, 184 – 450 ks), 4, 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 4.998 mm/1.901 mm/1.559 mm

ŠESTA GENERACIJA BMW SERIJE 5.

BMW 518d Sedan (F10 LCI) tročetvrtinski bočni prikaz vozila u toku vožnje

(BMW F10, F11)

Najuspešnija generacija BMW Serije 5, sa više od dva miliona prodatih modela, izlazi na tržište 2010. godine. Sportski i elegantan dizajn, čisto zadovoljstvo u vožnji tipično za BMW i veliki broj inovativnih tehnologija osiguravaju vrhunsku poziciju vozilu u segmentu poslovnih limuzina.

 

Automobil se može naručiti sa inteligentnim BMW xDrive sistemom pogona na sva četiri točka, koji raspoređuje pogonsku silu na točkove prema specifičnoj situaciji. V8-cilindrični motor sa BMW Twin Power Turbo, snage 300 kW (407 KS), predstavlja najsnažniji benzinski motor. Njegov pandan među dizel agregatima je linijski 6-cilindrični sa 220 kW (300 ks). U septembru 2010. godine BMW Serije 5 M paket postaje dostupan kako bi obezbedio sportska poboljšanja za BMW seriju 5 kako iznutra tako i spolja. Sa M Sport oslanjanjem, M aerodinamičnim paketom i M felnama od lakih legura, vozilo ostavlja posebno snažan utisak. Unutrašnjost unapređuju sportska sedišta u M dizajnu, pored M kožnog volana, M ručice menjača i M unutrašnjih ukrasnih elemenata.


Unapređenja iz 2013. godine uključuje preuređenje dizajna i uključivanje dodatnih opcija motora. Serija sada ima ksenonske farove i Bluetooth hands-free interfejs kao standard.

 

BMW Serije 5 hibrid postaje dostupan od 2016. godine: BMW 530e iPerformance ima plug-in hibridni motor, što mu omogućava da putuje bez ikakvih lokalnih emisija. A ovo je kombinovano sa karakteristikama tipičnim za BMW: dinamika vožnje, udobnost i efikasnost.

 

Period proizvodnje: 2010 – 2017
Motori: 2,0 – 4,4 litara (105 – 423 kW, 143 – 575 ks), 4, 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 4.899 – 5.039 mm/1.860 mm/1.464 – 1.471 mm

ŠEDMA GENERACIJA BMW SERIJE 5.

BMW 530e Sedan (G30) tročetvrtinski prednji prikaz vozila u toku punjenja

(BMW G30, G31)

Od 2017. godine, BMW Serija 5 podiže koncept sportske poslovne limuzine na nove visine. Dizajnom dominiraju tipične BMW srazmere, oličene u dugačkom međuosovinskom rastojanju, produženom poklopcu motora i tečnom linijom krova. Podržavajući čiste površine i precizno modelovane konture je BMW prednja rešetka, direktno povezana sa farovima, čime se naglašava širina vozila. 

Moderni motori, efikasni i dostupni kao hibridni modeli na zahtev, proizvode voznu dinamiku koja je bez premca u svojoj klasi. Dodatni doprinos daju opciono prilagodljivo vešanje i integrisano aktivno upravljanje. 


Napredni sistemi pomoći su garancija bezbednosti u kritičnim saobraćajnim situacijama. Profesionalni pomoćnik u vožnji dostupan na zahtev pruža podršku u situacijama kao što su zadržavanje trake ili zaustavljanje u slučaju nužde.

Unapređenja 2020. godine postavljaju jasne naglaske kada je reč o spoljašnjosti vozila, kao što je redizajnirana prednja rešetka, ravnija prednja svetla sa opcionim laserskim svetlom i nove boje. Unutra su dostupna nova komforna sedišta, a sistemi za pomoć sada nude pomoćnika za hitne slučajeve prilikom vožnje u koloni  i aktiviranje kočenja tokom gradske vožnje.

Period proizvodnje: 2017 – danas
Motori: 1,6 – 4,4 litara (110 – 467 kW, 150 – 635 ks), 4, 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 4.936 – 5.001 mm/1.868 – 1.903 mm/1.467 – 1.479 mm

BMW Serije 5 Sedan (G30) tročetvrtinski bočni prikaz vozila u toku vožnje

BMW SERIJA 5 LIMUZINA.

BMW Serije 5 Sedan M automobili (G30) tročetvrtinski prednji prikaz vozila u toku vožnje

BMW SERIJA 5 SEDAN M AUTOMOBILI.

Potrošnja goriva i emisije CO2.

  • BMW Serija 5 Sedan:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovana): 10,7-1,7
    Emisija CO2 u g/km (kombinovana): 246–39

    BMW Serije 5 Sedan M automobili:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinovana): 10,7
    Emisija CO2 u g/km (kombinovana): 246

    Službeni podaci o potrošnji goriva, emisijama CO2, potrošnji električne energije i dometu sa električnom energijom utvrđeni su u skladu s propisanim postupkom merenja i u skladu su s izmenama i dopunama Uredbe (EU) 715/2007. WLTP specifikacije uzimaju u obzir bilo koju dodatnu opremu u slučaju dometa. Za vozila koja su nedavno odobrena od 01.01.2021. godine, službene specifikacije postoje samo prema WLTP-u. Dodatne informacije o NEDC i WLTP metodama merenja mogu se naći na www.bmw.de/wltp