Our tool for managing your permission to our use of cookies is temporarily offline. Therefore some functionality is missing.
POTROŠNJA I EMISIJA.
BMW EfficientDynamics: Detalji postupka merenja potrošnje goriva i emisije CO2 uz informacije o dizel tehnologiji.
Potrošnja goriva i emisije CO2 novih vozila određuju se pomoću standardizovane procedure. U septembru 2018. godine, prethodno važeći Novi evropski ciklus vožnje (NEDC) zamenjen je realističnijim ciklusom vožnje pod nazivom WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Ovom se pridodaje RDE test (Real Driving Emissions), koji meri zagađivače emitovane direktno na putu. Sa novim test procedurama, potrošači će moći bolje da procene potrošnju goriva i emisije svog vozila u budućnosti. Na ovoj stranici takođe možete dobiti korisne informacije o efikasnosti dizel motora.
Potrošnja goriva i emisije CO2 novih vozila određuju se pomoću standardizovane procedure. U septembru 2018. godine, prethodno važeći Novi evropski ciklus vožnje (NEDC) zamenjen je realističnijim ciklusom vožnje pod nazivom WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Ovom se pridodaje RDE test (Real Driving Emissions), koji meri zagađivače emitovane direktno na putu. Sa novim test procedurama, potrošači će moći bolje da procene potrošnju goriva i emisije svog vozila u budućnosti. Na ovoj stranici takođe možete dobiti korisne informacije o efikasnosti dizel motora.
5 ČINJENICA O WLTP PROCEDURI TESTIRANJA.
- 01 Novo zakonsko merenje potrošnje VLTP ima praktičniju primenu.
- 02 Ispitivanja se odvijaju tokom dužeg vremenskog perioda, pri većim brzinama i sa dinamičnijom progresijom.
- 03 Standardne vrednosti novog postupka merenja bliže su stvarnim podacima o potrošnji.
- 04 Detalji nude viši stepen transparentnosti u pogledu predviđenih troškova goriva.
- 05 Tehnika merenja VLTP postupno se primenjuje od 1. septembra 2017. godine.
WLTP TEHNIKA MERENJA.
Precizan postupak ispitivanja za dobijanje najrealnijih mogućih vrednosti potrošnje goriva i emisije CO2.
Tehnika merenja WLTP zasniva se na globalno prikupljenim, stvarnim podacima o vožnji, što će za rezultat imati realnije i preciznije vrednosti o potrošnji. Među promenama koje ovo uključuje su redefinisani, znatno stroži uslovi ispitivanja i veće brzine, zajedno sa znatno dužim trajanjem testa (30 umesto 20 minuta).
Da bi se preciznije odredila emisija CO2, u postupak ispitivanja uključene su verzijei standardne i verzije sa opcionom opremom za vozilo. To će proizvesti dve vrednosti za svaki tip vozila: najmanju i najveću moguću vrednost standardne potrošnje u skladu sa aerodinamikom, težinom i otporom kotrljanja. Zahvaljujući WLTP metodi moći ćete bolje da procenite potrošnju vozila i emisiju CO2. U slučaju određene konfiguracije vozila, pojedinačna standardna vrednost biće naznačena direktno. U slučaju određene konfiguracije vozila, pojedinačna standardna vrednost biće naznačena direktno. Čak i uz ovaj postupak ispitivanja, odstupanja će i dalje biti moguća u eksploataciji. Bez obzira na novu metodu, svakodnevna potrošnja i emisija CO2 i dalje su podložni različitim topografskim i klimatskim uslovima te zavise i od načine i tehnike vožnje. Uticaj vrši i saobraćajna situacija, trenutno opterećenje i upotreba uređaja i potrošača kao što je klima uređaj. Jedno je sigurno: uslovi ispitivanja su realniji nego ranije, što znači da se na papiru mogu očekivati veća potrošnja goriva i vrednosti CO2 kao i niži dometi za električna vozila. Međutim, ovo nema negativan uticaj na stvarnu potrošnju goriva ili domet. Pored toga, BMW Group uvek radi na novim tehnologijama kako bi unapredila potrošnju i domet.
Sva vozila BMW Group koja se mogu naručiti u zemljama EU28+ odobrena su u skladu sa WLTP metodom merenja.
U Nemačkoj zakonodavac precizira da će vrednosti izmerene prema WLTP metodi u početku biti izvedene proračunom koji će ih uputiti nazad na NEDC vrednosti. Komisija EU je u tu svrhu razvila tehniku korelacije koja će u jednakoj meri biti obavezujuća za sve proizvođače vozila.
Ova faza je namenjena pojednostavljenju tranzicije. Trajanje će zavisiti od nacionalnog zakonodavstva te će se razlikovati od zemlje do zemlje.
Od septembra 2018. svi proizvođači automobila zakonski su obavezni da testiraju u skladu sa WLTP metodom za sva vozila koja se prodaju u EU, kao i u Švajcarskoj, Turskoj, Norveškoj, Lihtenštajnu i Izraelu (EU28 +).
Od januara 2021. godine, sve zemlje koje usvoje zakonodavstvo EU za registraciju vozila moraće da izdaju i saopšte WLTP vrednosti za sva vozila.
WLTP OBJAŠNJEN U VIDEO KLIPU.
Kratki filmovi treba da vas informišu o najvažnijim podacima koji se odnose na WLTP metodu merenja.
WLTP I NEDC.
Saznajte koje su to razlike između starog i novog postupka ispitivanja.
Postupak testiranja | NEDC | WLTP | |
---|---|---|---|
Trajanje testa | 20 min. | 30 min. | |
Razdaljina na testu | 11 km | 23.2 km | |
Vreme provedeno u mestu | 25% | 13% | |
Faze testa | Grad, otvoreno (kombinovano) | Nisko, srednje, visoko, izuzetno visoko, (u kombinaciji); (plus „Grad“ za električna vozila i vozila sa plug-in hibridnim pogonom) | |
Brzina | Prosečno: 34 km/h Maksimalno: 120 km/h | Prosečno: 46.6 km/h Maksimalno: 131 km/h | |
Startna temperatura | 20–30° C; hladan start | 14° C (Testirano na 23° C korigovano za 14° C) Hladan start | |
Opcionali i dodatna oprema | Nije uzeto u obzir | Sve opcionali i oprema se razmatraju u smislu njihovog uticaja na aerodinamičnost, težinu i otpor kotrljanja. |
RDE FAKTOR.
Realno merenje emisije štetnih gasova u vožnji na putu.
Od sredine maja 2016. merenja stvarnih emisija u vozilu (RDE) obavezna su za sve proizvođače vozila u EU, kao i u Švajcarskoj, Turskoj, Norveškoj, Lihtenštajnu i Izraelu. U ovim RDE testovima, emisija zagađujućih materija, kao što su čestice i azotni oksidi (NOk), mere se direktno na putu. Ova metoda određuje prosečne vrednosti emisije koje se mogu očekivati tokom svakodnevne vožnje.
U cilju daljeg smanjenja vrednosti zagađivača u svakodnevnoj upotrebi, BMW Group u svojim modelima primenjuje različite tehnologije za smanjenje emisije izduvnih gasova.
Mere BMW BluePerformance, na primer, smanjuju emisiju azotnih oksida u dizel motorima. Uvođenjem nove generacije 6-cilindričnih dizel motora od 2020. godine, katalizator smešten blizu motora zamenjuje se još efikasnijim SCR sistemom, takođe blizu motora. Rezultat je da je konverzija NOx dodatno poboljšana, posebno tokom gradske vožnje. Drugi SCR katalitički konvertor, smešten kao i ranije u donjem delu vozila, pruža dodatnu potporu i, u zavisnosti od vozila, ima svoj sistem za doziranje AdBlue.
BMW Group je prvi proizvođač vozila koji je u serijsku proizvodnju uveo kombinaciju katalitičkog pretvarača NOx i SCR sistema. Uspostavljanjem dvostrukog doziranja AdBlue, BMW ponovo postavlja nove standarde u prečišćavanju izduvnih gasova i smanjenju zagađivača.
Dalje, od 2006. godine dizel vozila su standardno opremljena filterima za čestice kako bi se smanjile čestice. I u modelima sa benzinskim motorima, posebni filteri za čestice ponovo rade u čitavom opsegu.
BMW proizvodi vozila EU6d od 01.10.2020 - čitava tri meseca pre pravno obavezujućeg datuma 01.01.2021. Za razliku od EU6c, EU6d standard za emisiju izduvnih gasova sada takođe definiše granične vrednosti za broj čestica i azotnih oksida u RDE testiranjima.
Odobrenje EU6d garantuje da vaše vozilo ispunjava trenutno najstrože EU granične vrednosti emisije štetnih gasova.
MOTORI SA BMW TWIN POWER TURBO TEHNOLOGIJOM.
Snažni i efikasni: BMW benzinski i dizel motori.
Inovativni benzinski i dizel motori sa tehnologijom BMW TwinPower Turbo srce su svakog BMW-a. Kombinuju najnovije sisteme ubrizgavanja, potpuno varijabilnu kontrolu performansi i inovativnu tehnologiju turbopunjača.
BMW TwinPower Turbo benzinski motori
Inovativni trocilindrični benzinski motor izuzetne rafiniranosti, četvorocilindrični benzinski motor i linijski benzinski TwinPower Turbo sa šest cilindara, višestruki dobitnik nagrade „Motor godine“, postavili su nove standarde. U svojoj najnovijoj generaciji motora BMW EfficientDynamics pokazala se ekonomičnijom, čistijom i moćnijom od svojih prethodnika.
Da bi se povećala efikasnost i dinamičnost, ovaj inovativni paket - prekretnica u strategiji BMW EfficientDynamics - kombinuje najnoviju tehnologiju ubrizgavanja i potpuno varijabilnu kontrolu ventila Valvetronic, sa double VANOS sa inovativnom tehnologijom turbopunjača. Rezultat je posebno efikasan pogonski sistem koji impresivno ilustruje priznatu stručnost BMW-a u pogledu motora.
BMW TwinPower Turbo dizel motori
U BMW Twin Power Turbo dizel motorima ogleda se sistemska primena BMW EfficientDynamics: kombinovanje najviših vrednosti u smislu ekonomičnosti, korisne snage i radnih karakteristika uz malu potrošnju goriva. U njihovu efikasnost i dinamičnost se ne sumnja. Istovremeno, BMW TwinPower Turbo trocilindrični dizel motori koji služe kao idealni ulazni motori, inovativni BMW TwinPower Turbo četvorocilindrični dizel motori i posebno snažni BMW TwinPower Turbo linijski šestocilindrični dizel motori obavljaju svoj posao uz izuzetno nisku emisiju i nizak stepen trenja. Zato je maksimalna zabava u vožnji garantovana. Dizel pogonski agregati sa laganom aluminijumskom konstrukcijom porodice BMW EfficientDynamics imaju turbo punjače promenljive geometrije turbine. Za ubrizgavanje goriva odgovoran je CommonRail sistem najnovije generacije.
BMW DIZEL MOTORI: NAPREDNI I EFIKASNI.
Dizel motor nije samo važan pokretač ekonomije, već je i veoma efikasan pogonski sistem. Zahvaljujući inovativnoj AdBlue tehnologiji ubrizgavanja, emisije azotnih oksida kod modernih BMW dizel vozila teže ka nuli. Dodatne procedure za prečišćavanje izduvnih gasova su takođe u upotrebi kako bi se dodatno smanjile emisije zagađivača. Shodno tome, dizel motor je efikasan pogonski sistem, posebno za vozače koji redovno prelaze velike udaljenosti. Unutar BMW grupe, sve vrste pogona prolaze kroz dalji razvoj i unapređenje paralelno.
ŠTA TREBA ZNATI O DIZELIMA?
Bilo da se radi o isplativosti ili efikasnosti, postoji mnogo dobrih razloga koji podržavaju moderne dizel motore. Ipak, često nedostaju činjenice i pozadinske informacije. Stvorite sopstvenu sliku uz informativni pregled na temu dizel pogona i emisije zagađivača koji su ovde predstavljeni.
Dizeli i prirodna sredina
EU i mnoge druge zemlje širom sveta obavezale su se da će značajno smanjiti emisiju CO2 koji utiče na stvaranje efekta staklene bašte. Dizel motor igra važnu ulogu u postizanju ovog klimatskog cilja: na kraju krajeva, dizel vozila mogu na osnovu svoje manje potrošnje doprineti nižem otisku CO2. Na primer, dizel koji je u skladu sa Euro 6 EU standardom proizvodi oko 15% manje CO2 od uporedivog modela sa benzinskim motorom. U tom kontekstu, dizel automobili u Evropi uštedeli su približno 1.000.000.000 tona CO2 u poslednjih 20 godina. A zahvaljujući filterima za čestice, koji se u BMW serijski ugrađuju od 2006. godine, udeo dizel vozila koji doprinose emisiji čestica više nije relevantan.
Filteri za čestice i čestice
Čestice su termin koji se koristi za sve čvrste supstance raspoređene u vazduhu. Prirodni izvori su erozija, sitna prašina, vulkanske erupcije i polen. Pored drumskog saobraćaja, izvori koje uzrokuje čovek uključuju vazdušni i brodski saobraćaj, kao i industriju. Otprilike 20% čestica koje se pojave nastaju zbog automobila, manje zbog emisije izduvnih gasova nego zbog abrazije i turbulencije koje prave gume. Zahvaljujući filterima za čestice koje BMW Group ugrađuje od 2006. godine, naša vozila gotovo više nemaju emisiju čestica koje generišu motori.
Šta je tačno CO2?
Ugljen-dioksid je gas koji izaziva efekat staklene bašte a koji se stvara, na primer, sagorevanjem uglja, dizela, benzina, prirodnog gasa i drveta. U prirodi igra važnu ulogu za metabolizam mnogih živih organizama i biljaka. Višak CO2 značajno doprinosi efektu staklene bašte, a time i klimatskim promenama. U okvirur EU, saobraćaj je odgovoran za nešto manje od 30% celokupne emisije CO2, a drumski saobraćaj čini 72%. Bez dizela, koji emituje manje CO2 od benzinskog motora zbog svoje male potrošnje, vrednosti CO2 bi bile znatno veće.
Šta znači oznaka NOx?
NOx je kolektivni naziv za azotne okside, gasovite okside azota (N). Previsoke koncentracije NOx opterećuju pluća i mogu naštetiti biljkama. Azotni oksidi se javljaju tokom sagorevanja goriva pod visokom temperaturom, ali i uglja, nafte, drveta i otpada. Između 1990. i 2017. emisije NOx proizvod drumskog saobraćaja smanjene su za više od 60%. Rezultat je, udeo ukupnih emisija NOx kao posledice drumskog saobraćaja u 2017. godini iznosio je približno 37,5%. BMW se oslanja na višestepeni postupak za redukciju azotnih oksida, koji je danas prepoznat kao izuzetno efikasan. Pored smanjenja emisije izduvnih gasova recirkulisanjem kroz motor, posebno se odnosi na naknadnu obradu izduvnih gasova kombinacijom NSC (katalizator za skladištenje azotnog oksida) i SCR sistema (selektivna katalitička redukcija). U interakciji sa temperaturom izduvnih gasova i ubrizgavanjem AdBlue, SCR sistem pretvara toksične azotne okside u netoksične komponente, vodu i azot.
U novom BMW-ovom 6-cilindričnom dizel motoru, prethodni vrlo efikasni sistem za naknadnu obradu izduvnih gasova koji se sastoji od katalizatora za skladištenje NOx, DPF (filter čestica čađi) i SCR zamenjen je sistemom sa još većim funkcionalnim potencijalom. SCR sistem (zasnovan na DPF) blizu motora radi sa SCR sistemom donjeg dela kako bi se pokrila veoma široka paleta operacija motora sa optimalnom konverzijom NOx. Ovo je takođe osnova za buduće standarde za procenu izduvnih gasova.EU standard za emisiju gasova
EU standard za izduvne gasove postavlja granične granične vrednosti emisije u zavisnosti od tipa vozila i motora. Svake godine nova vozila moraju biti usklađena prema sve strožim propisima o izduvnim gasovima kako bi dobila odobrenje. Bilo sa dizel ili benzinskim motorom, sva nova vozila BMW Group usklađena su sa Euro 6 standardom za izduvne gasove. Klasu emisije vašeg vozila bitnu za EU homologaciju naći ćete u odeljku V9 sertifikata o homologaciji.
Zone zaštite od emisije
Da bi se ispunila ograničenja emisije koje EU proisuje u jako zagađenim gradovima i dugoročno poboljšali kvalitet vazduha, neki evropski gradovi imaju ekološke zone ili zone niskih emisija sa ograničenjima u saobraćaju. Prema pojedinačnim propisima, vozila mogu ući u ove zone samo pod određenim uslovima, na primer uz nalepnice sa oznakom emisije ili potvrdom o usklađenosti sa određenim emisionim standardima. Bilo sa dizel ili benzinskim motorom, sva nova vozila BMW Group usklađena su sa Euro 6 standardom za izduvne gasove.
Emisiona nalepnica
Nalepnica o klasi emisije sadrži informacije o EU klasi emisije štetnih gasova. Nalepnica je potrebna u nekim evropskim gradovima, poput Berlina, na primer, da bi se ušlo u ekološke zone sa niske emisije. Trenutno vozila dobijaju crvenu, žutu ili zelenu nalepnicu za emisiju ili je uopšte nemaju, u zavisnosti od nivoa zagađivača koje emituju. Svi aktuelni novi modeli BMW Group u skladu su sa Euro 6 standardom emisije štetnih gasova i tako dobijaju zelenu nalepnicu prilikom registracije. To vam daje pravo da svoj novi BMW vozite u većini ekoloških zona u Evropi.
NAJČEŠĆA PITANJA – METODE MERENJA POTROŠNJE I EMISIJE.
Vaša pitanja. Naši odgovori.
Šta je WLTP?
WLTP je skraćenica za „Globalno priznati harmonizovani proces ispitivanja lakih vozila“.
Obuhvata novu proceduru ispitivanja i realnije određivanje potrošnje goriva i vrednosti emisije CO2 koje će biti pravno obavezujuće za sva vozila od septembra 2018. godine. WLTP će zameniti prethodno važeću NEDC proceduru.Šta je jedan WLTP ciklus?
Potrošnja goriva i emisija štetnih gasova zavise od stila vožnje, između ostalih faktora. Zbog toga su podaci o vožnji prikupljeni za WLTP iz celog sveta. Ovi podaci su korišćeni za definisanje 4 reprezentativne faze sa različitim prosečnim brzinama: niska, srednja, visoka i izuzetno visoka. U okviru svake od ovih faza postoje različiti intenziteti ubrzanja, kočenja i zaustavljanja kako bi se prikazale situacije koje su relevantne za svakodnevnu vožnju. Kombinacija ovih faza rezultira ciklusom vožnje koji se u proizvodnim detaljima saopštava kao kombinovana vrednost. Pošto se električna i hibridna vozila koriste posebno u urbanim sredinama, njihov vozni ciklus sadrži 5. fazu: fazu grada. Ovo je rezultat prosečnih brzina male i srednje brzine.
Šta WLTP znači običnom čoveku?
Uvođenje WLTP ciklusa znači da će se naznačene vrednosti potrošnje goriva i CO2 približiti onima u stvarnoj eksploataciji. Bez obzira na ovo, uračunavanje i pojedinačne dodatne opreme u WLTP dodatno će približiti vrednosti realnim jer se zasnivaju na vašoj ličnoj konfiguraciji vozila. Međutim, u isto vreme realnije vrednosti značiće i veću potrošnju i vrednosti CO2 za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i manji opseg za električna vozila i plug-in hibride. U zavisnosti od nacionalnog zakonodavstva, ovo može uzrokovati veće takse zasnovane na emisiji CO2.
Šta je RDE?
Skraćenica RDE označava „Stvarnu emisiju u vožnji“. Ovo je nova procedura za određivanje zagađivača poput azotnih oksida (NOx) i čestica čađi. Ključna karakteristika je da se merenje odvija na putu u realnim uslovima vožnje, a ne u laboratoriji. Uređaj poznat kao prenosni sistem za merenje emisija (skraćeno PEMS) u tu svrhu je pričvršćen na izduvni sistem ispitnog vozila.
Šta je EU6?
Euro 6 je naziv trenutnog standarda emisije izduvnih gasova i zagađujućih materija. Definiše niže maksimalne vrednosti za emisiju čestica i azotnih oksida od EU5. Od septembra 2018. godine *, emisioni standard EU6c postaće obavezan, a u poređenju sa EU6b utvrđuje još niže granice za sadržaj čestica u vozilima sa benzinskim motorima. Iste granične vrednosti važe za vozila sa dizel motorima u ciklusu za EU6b i EU6c. EU6d-TEMP od septembra 2019 * i EU6d od januara 2021 * ponovo će sniziti granične vrednosti broja čestica i azotnih oksida u skladu sa RDE.
* Odnosi se na nova vozila. Za nove tipove vozila primena novih standarda emisije izduvnih gasova počinje godinu dana ranije.Šta je selektivna katalitička redukcija (SCR)?
Vrednosti emisije izduvnih gasova u vozilu može dodatno smanjiti, tečni amonijak, nazvan AdBlue®, koji se ubacuje u izduvni sistem dizel motora. Selektivna katalitička redukcija (SCR) sa AdBlue® smanjuje do 90% emisije azotnih oksida. Ostatak je vodena para, azot i CO2. Ostatak je vodena para, azot i CO2.
Šta je BluePerformance?
BMW koristi tehnologiju BluePerformance da bi dodatno smanjio emisiju azotnih oksida u svojim vozilima. Zahvaljujući ovoj tehnologiji moguće je dodatno optimizovati performanse dizel motora u smislu emisije. Pored filtera za čestice čađi i katalizatora za skladištenje NOx, svi BMW četvorocilindrični dizel motori imaju SCR katalizator (selektivna katalitička redukcija) sa ubrizgavanjem AdBlue® za značajno smanjenje azotnih oksida sadržanih u izduvnim gasovima. Uvođenjem nove generacije 6-cilindričnih dizel motora od 2020. godine, katalizator za skladištenje smešten blizu motora zamenjuje se još efikasnijim SCR sistemom, postavljenim takođe blizu motora. Kao rezultat, konverzija NOx je dodatno poboljšana, posebno tokom gradske vožnje. Drugi SCR katalitički pretvarač, smešten kao i pre u podvozju, pruža dodatnu potporu i, u zavisnosti od vozila, ima svoj sistem za doziranje AdBlue.
Šta je filter čestica?
ilter za čestice je mera za smanjenje čestica prisutnih u dizel i benzinskim motorima.
Šta WLTP znači za električna i hibridna vozila?
Pošto se električna i hibridna vozila uglavnom koriste u urbanim sredinama, WLTP, pored četiri faze niske, srednje, visoke i izuzetno visoke, za dodaje i posebnu 5. fazu - gradsku fazu. Ovim se kombinuju brzine faza koje najbolje odražavaju motoričku situaciju u urbanim sredinama: nisku i srednju. Ovako se omogućava davanje realnijih naznaka dometa.