BMW EfficientDynamics Potrošnja i emisija gasova

POTROŠNJA I EMISIJA.

BMW EfficientDynamics: Detalji postupka merenja potrošnje goriva i emisije CO2 uz informacije o dizel tehnologiji.

Potrošnja goriva i emisije CO2 novih vozila određuju se pomoću standardizovane procedure. U septembru 2018. godine, prethodno važeći Novi evropski ciklus vožnje (NEDC) zamenjen je realističnijim ciklusom vožnje pod nazivom WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Ovom se pridodaje RDE test (Real Driving Emissions), koji meri zagađivače emitovane direktno na putu. Sa novim test procedurama, potrošači će moći bolje da procene potrošnju goriva i emisije svog vozila u budućnosti. Na ovoj stranici takođe možete dobiti korisne informacije o efikasnosti dizel motora.

Pročitajte više
POTROŠNJA I EMISIJA.BMW EfficientDynamics: Detalji postupka merenja potrošnje goriva i emisije CO2 uz informacije o dizel tehnologiji.

5 ČINJENICA O WLTP PROCEDURI TESTIRANJA.

  • 01 Novo zakonsko merenje potrošnje VLTP ima praktičniju primenu.
  • 02 Ispitivanja se odvijaju tokom dužeg vremenskog perioda, pri većim brzinama i sa dinamičnijom progresijom.
  • 03 Standardne vrednosti novog postupka merenja bliže su stvarnim podacima o potrošnji.
  • 04 Detalji nude viši stepen transparentnosti u pogledu predviđenih troškova goriva.
  • 05 Tehnika merenja VLTP postupno se primenjuje od 1. septembra 2017. godine.

WLTP TEHNIKA MERENJA.

Precizan postupak ispitivanja za dobijanje najrealnijih mogućih vrednosti potrošnje goriva i emisije CO2.

Tehnika merenja WLTP zasniva se na globalno prikupljenim, stvarnim podacima o vožnji, što će za rezultat imati realnije i preciznije vrednosti o potrošnji. Među promenama koje ovo uključuje su redefinisani, znatno stroži uslovi ispitivanja i veće brzine, zajedno sa znatno dužim trajanjem testa (30 umesto 20 minuta).
Da bi se preciznije odredila emisija CO2, u postupak ispitivanja uključene su verzijei standardne i verzije sa opcionom opremom za vozilo. To će proizvesti dve vrednosti za svaki tip vozila: najmanju i najveću moguću vrednost standardne potrošnje u skladu sa aerodinamikom, težinom i otporom kotrljanja. Zahvaljujući WLTP metodi moći ćete bolje da procenite potrošnju vozila i emisiju CO2. U slučaju određene konfiguracije vozila, pojedinačna standardna vrednost biće naznačena direktno. U slučaju određene konfiguracije vozila, pojedinačna standardna vrednost biće naznačena direktno. Čak i uz ovaj postupak ispitivanja, odstupanja će i dalje biti moguća u eksploataciji. Bez obzira na novu metodu, svakodnevna potrošnja i emisija CO2 i dalje su podložni različitim topografskim i klimatskim uslovima te zavise i od načine i tehnike vožnje. Uticaj vrši i saobraćajna situacija, trenutno opterećenje i upotreba uređaja i potrošača kao što je klima uređaj. Jedno je sigurno: uslovi ispitivanja su realniji nego ranije, što znači da se na papiru mogu očekivati veća potrošnja goriva i vrednosti CO2 kao i niži dometi za električna vozila. Međutim, ovo nema negativan uticaj na stvarnu potrošnju goriva ili domet. Pored toga, BMW Group uvek radi na novim tehnologijama kako bi unapredila potrošnju i domet.
Sva vozila BMW Group koja se mogu naručiti u zemljama EU28+ odobrena su u skladu sa WLTP metodom merenja.
U Nemačkoj zakonodavac precizira da će vrednosti izmerene prema WLTP metodi u početku biti izvedene proračunom koji će ih uputiti nazad na NEDC vrednosti. Komisija EU je u tu svrhu razvila tehniku korelacije koja će u jednakoj meri biti obavezujuća za sve proizvođače vozila.
Ova faza je namenjena pojednostavljenju tranzicije. Trajanje će zavisiti od nacionalnog zakonodavstva te će se razlikovati od zemlje do zemlje.
Od septembra 2018. svi proizvođači automobila zakonski su obavezni da testiraju u skladu sa WLTP metodom za sva vozila koja se prodaju u EU, kao i u Švajcarskoj, Turskoj, Norveškoj, Lihtenštajnu i Izraelu (EU28 +).
Od januara 2021. godine, sve zemlje koje usvoje zakonodavstvo EU za registraciju vozila moraće da izdaju i saopšte WLTP vrednosti za sva vozila.

Pročitajte više

WLTP I NEDC.

Saznajte koje su to razlike između starog i novog postupka ispitivanja.

Postupak testiranja
NEDC
WLTP

RDE FAKTOR.

Realno merenje emisije štetnih gasova u vožnji na putu.

Od sredine maja 2016. merenja stvarnih emisija u vozilu (RDE) obavezna su za sve proizvođače vozila u EU, kao i u Švajcarskoj, Turskoj, Norveškoj, Lihtenštajnu i Izraelu. U ovim RDE testovima, emisija zagađujućih materija, kao što su čestice i azotni oksidi (NOk), mere se direktno na putu. Ova metoda određuje prosečne vrednosti emisije koje se mogu očekivati tokom svakodnevne vožnje.
U cilju daljeg smanjenja vrednosti zagađivača u svakodnevnoj upotrebi, BMW Group u svojim modelima primenjuje različite tehnologije za smanjenje emisije izduvnih gasova.
Mere BMW BluePerformance, na primer, smanjuju emisiju azotnih oksida u dizel motorima. Uvođenjem nove generacije 6-cilindričnih dizel motora od 2020. godine, katalizator smešten blizu motora zamenjuje se još efikasnijim SCR sistemom, takođe blizu motora. Rezultat je da je konverzija NOx dodatno poboljšana, posebno tokom gradske vožnje. Drugi SCR katalitički konvertor, smešten kao i ranije u donjem delu vozila, pruža dodatnu potporu i, u zavisnosti od vozila, ima svoj sistem za doziranje AdBlue.
BMW Group je prvi proizvođač vozila koji je u serijsku proizvodnju uveo kombinaciju katalitičkog pretvarača NOx i SCR sistema. Uspostavljanjem dvostrukog doziranja AdBlue, BMW ponovo postavlja nove standarde u prečišćavanju izduvnih gasova i smanjenju zagađivača.
Dalje, od 2006. godine dizel vozila su standardno opremljena filterima za čestice kako bi se smanjile čestice. I u modelima sa benzinskim motorima, posebni filteri za čestice ponovo rade u čitavom opsegu.
BMW proizvodi vozila EU6d od 01.10.2020 - čitava tri meseca pre pravno obavezujućeg datuma 01.01.2021. Za razliku od EU6c, EU6d standard za emisiju izduvnih gasova sada takođe definiše granične vrednosti za broj čestica i azotnih oksida u RDE testiranjima.
Odobrenje EU6d garantuje da vaše vozilo ispunjava trenutno najstrože EU granične vrednosti emisije štetnih gasova.

Pročitajte više

MOTORI SA BMW TWIN POWER TURBO TEHNOLOGIJOM.

Snažni i efikasni: BMW benzinski i dizel motori.

Inovativni benzinski i dizel motori sa tehnologijom BMW TwinPower Turbo srce su svakog BMW-a. Kombinuju najnovije sisteme ubrizgavanja, potpuno varijabilnu kontrolu performansi i inovativnu tehnologiju turbopunjača.

Pročitajte više
BMW EfficientDynamics BMW TwinPower Turbo benzinski motori

BMW TwinPower Turbo benzinski motori

Inovativni trocilindrični benzinski motor izuzetne rafiniranosti, četvorocilindrični benzinski motor i linijski benzinski TwinPower Turbo sa šest cilindara, višestruki dobitnik nagrade „Motor godine“, postavili su nove standarde. U svojoj najnovijoj generaciji motora BMW EfficientDynamics pokazala se ekonomičnijom, čistijom i moćnijom od svojih prethodnika.

Da bi se povećala efikasnost i dinamičnost, ovaj inovativni paket - prekretnica u strategiji BMW EfficientDynamics - kombinuje najnoviju tehnologiju ubrizgavanja i potpuno varijabilnu kontrolu ventila Valvetronic, sa double VANOS sa inovativnom tehnologijom turbopunjača. Rezultat je posebno efikasan pogonski sistem koji impresivno ilustruje priznatu stručnost BMW-a u pogledu motora.

Pročitajte više
BMW EfficientDynamics BMW TwinPower Turbo dizel motori

BMW TwinPower Turbo dizel motori

U BMW Twin Power Turbo dizel motorima ogleda se sistemska primena BMW EfficientDynamics: kombinovanje najviših vrednosti u smislu ekonomičnosti, korisne snage i radnih karakteristika uz malu potrošnju goriva. U njihovu efikasnost i dinamičnost se ne sumnja. Istovremeno, BMW TwinPower Turbo trocilindrični dizel motori koji služe kao idealni ulazni motori, inovativni BMW TwinPower Turbo četvorocilindrični dizel motori i posebno snažni BMW TwinPower Turbo linijski šestocilindrični dizel motori obavljaju svoj posao uz izuzetno nisku emisiju i nizak stepen trenja. Zato je maksimalna zabava u vožnji garantovana. Dizel pogonski agregati sa laganom aluminijumskom konstrukcijom porodice BMW EfficientDynamics imaju turbo punjače promenljive geometrije turbine. Za ubrizgavanje goriva odgovoran je CommonRail sistem najnovije generacije.

Pročitajte više
BMW EfficientDynamics BMW TwinPower Turbo dizel motori

BMW DIZEL MOTORI: NAPREDNI I EFIKASNI.

Dizel motor nije samo važan pokretač ekonomije, već je i veoma efikasan pogonski sistem. Zahvaljujući inovativnoj AdBlue tehnologiji ubrizgavanja, emisije azotnih oksida kod modernih BMW dizel vozila teže ka nuli. Dodatne procedure za prečišćavanje izduvnih gasova su takođe u upotrebi kako bi se dodatno smanjile emisije zagađivača. Shodno tome, dizel motor je efikasan pogonski sistem, posebno za vozače koji redovno prelaze velike udaljenosti. Unutar BMW grupe, sve vrste pogona prolaze kroz dalji razvoj i unapređenje paralelno.

ŠTA TREBA ZNATI O DIZELIMA?

Bilo da se radi o isplativosti ili efikasnosti, postoji mnogo dobrih razloga koji podržavaju moderne dizel motore. Ipak, često nedostaju činjenice i pozadinske informacije. Stvorite sopstvenu sliku uz informativni pregled na temu dizel pogona i emisije zagađivača koji su ovde predstavljeni.

Pročitajte više
  • Dizeli i prirodna sredina
  • Filteri za čestice i čestice
  • Šta je tačno CO2?
  • Šta znači oznaka NOx?
  • EU standard za emisiju gasova
  • Zone zaštite od emisije
  • Emisiona nalepnica
BMW EfficientDynamics Efikasna vožnja

EFIKASNA VOŽNJA UZ BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EfficientDynamics Inovativne tehnologije iz BMW EfficientDynamics

INOVATIVNE TEHNOLOGIJE BMW EFFICIENT DYNAMICS.

NAJČEŠĆA PITANJA – METODE MERENJA POTROŠNJE I EMISIJE.

Vaša pitanja. Naši odgovori.

  • Šta je WLTP?
  • Šta je jedan WLTP ciklus?
  • Šta WLTP znači običnom čoveku?
  • Šta je RDE?
  • Šta je EU6?
  • Šta je selektivna katalitička redukcija (SCR)?
  • Šta je BluePerformance?
  • Šta je filter čestica?
  • Šta WLTP znači za električna i hibridna vozila?