BMW SERIJE 7 - PREGLED.

4 KARAKTERISTIKE BMW SERIJE 7.

  • 01 Vrhunski, samouveren izgled
  • 02 Bez kompromisa u komforu i luksuzu
  • 03 Izuzetan učinak u svakom pogledu
  • 04 Najsavremenija tehnologija vozila
BMW Serije 7 Sedan (G70) BMW i7 (G70) Tročetvrtinski pogled spreda

ISTORIJAT BMW SERIJE 7.

ISTORIJAT BMW SERIJE 7.

PRVA GENERACIJA BMW SERIJE 7.

BMW Serija 7 Sedan (E23) 7/8 bočni prikaz vozila tokom vožnje

BMW Serija 7 je rođena 1977. godine. Vozilo koje oličava dinamičan sportski duh, inovativni tehnički napredak i elegantan luksuz na najvišem nivou. Naslednik BMW E3 Serije je imao 6-cilindrične motore, koji su pružali neuporedivu prefinjenost i performanse u svakoj fazi vožnje i činili automobil najsportskijom limuzinom u visokoj klasi. Oblik karoserije je bio zasnovan na dizajnu Paul Bracq-a i bio je karakterističan po nagnutim prednjim i zadnjim delovima, koji su, poput niske linije pojasa, naglašavali sportski duh luksuzne limuzine.

Moderne karakteristike, poput elektronskog sistema kontrole klime i tempomat, bile su dostupne već 1978. godine, dok su sistem protiv blokiranja točkova (ABS) i digitalna elektronika motora uključeni u ponudu od 1979. godine. Iste godine su svi motori prebačeni na sistem ubrizgavanja benzina.

Nakon toga, na tržište je izašao vrhunski model 1980. godine: BMW 745i je isporučivao 185 kW (252 KS) i imao maksimalnu brzinu od 227 km/h. Ažuriranje modela iz 1982. godine je rezultiralo pojavom modifikovanog, još aerodinamičnijeg prednjeg dela, četvorostepenog automatskog menjača i prerađene šasije. Tokom perioda od devet godina, više od 270.000 vozila je izašlo iz fabrike, pri čemu je veoma uspešna serija nastavila svoju dominaciju BMW-a u segmentu modernih i luksuznih limuzina.

Period proizvodnje: 1977-1986
Motori: 2,5-3,4 litara (110-185 kW, 150-343 ks), 6 cilindara
Dužina/širina/visina: 4,860 mm/1,800 mm/1,430 mm.

DRUGA GENERACIJA BMW SERIJE 7.

BMW 7er Sedan (E23) 7/8 side view standing

Pod vođstvom dizajnera Clausa Luthea, drugi model BMW Serije 7 uključuje harmonične linije i dinamične, samouverene elemente stila. Široka prednja rešetka, na primer, ili impozantni zadnji deo vozila, s zadnjim svetlima u obliku slova L, dodatno podvlače izgled. BMW Serija 7 se sada isporučuje sa ABS-om kao standardnom opremom, zajedno sa opcionom kontrolom razdaljine pri parkiranju i dvostrukim staklom, što značajno smanjuje nivo buke i obezbeđuje stakla bez magle.
 

Od 1987. godine, vrhunska limuzina je dostupna sa 5,0 litarskim V12-cilindričnim motorom koji isporučuje 220 kW (300 KS). Motor je bio prvi te vrste koji se koristio u nemačkoj proizvodnji automobila još od 1945. godine. BMW Serija 7 je sada dostupna i u dužoj verziji za maksimalnu udobnost putnika na zadnjim sedištima. Od 1989. godine, nova High Line dodatna oprema podiže luksuz na novi nivo sa opremom kao što su frižider u vozilu i telefon u kabini. 
 

Po prvi put u serijskom vozilu, ksenonsko osvetljenje je bilo dostupno kao opcija od 1991. godine. Pored toga, 1992. godine je predstavljeno je veliko ažuriranje modela. Nakon toga, dva 8-cilindrična motora zapremine od tri i četiri litra upotpunili su asortiman motora. Do 1994. proizvedeno je oko 310.000 vozila.

 

Period proizvodnje: 1986-1994

Motori: 3,0-5,0 litara (135-220 kW, 184-300 ks), 6, 8 i 12 cilindara

Dužina/širina/visina: 4.910-5.024 mm/1.845 mm/1.400-1.411 mm

TREĆA GENERACIJA BMW SERIJE 7.

BMW Serija 7 Sedan (E38) 7/8 bočni prikaz parkiranog vozila

(BMW E38)

Nova generacija BMW Serije 7 je stigla u salone 1994. godine i mogla je da se pohvali nizom tehničkih inovacija. To je bio prvi evropski automobil sa navigacionim sistemom i od 1996. godine je standardno imao bočne vazdušne jastuke za vozača i suvozača. Prednji vazdušni jastuci su štitili putnike na zadnjim sedištima od 1997. godine. Dizajn je bio širi i sportskiji, ali i elegantniji.

To je bio prvi model BMW Serije 7 dostupan sa dizel motorom, s 6-cilindarskim motorom koji je isporučivao 135 kW (184 ks), uz pomoć Common Rail tehnologije. Od 1996. godine, dizel motor sa 6 cilindara zapremine 2,5 litara i 105 kW (143 ks) je opsluživao nižu paletu dizel motora. A 1999. godine, vrhunska limuzina sa V8 dizel motorom i izlaznom snagom od 180 kW (245 ks) postavila je novi rekord: Vozilo se smatralo najmoćnijim dizel putničkim automobilom ikada.

BMW 750i/750iL je prednjačio u performansama: Njegovih dvanaest cilindara zapremine 5,4 litara su stvarale 240 kW (326 KS). Ažuriranjem modela iz 1998. godine, vozilo dobija dinamičnije farove i zadnja svetla, kao i redizajnirane bočne pragove i nešto širu predju rešetku. Asortiman motora je prerađen, a sklopovi postaju efikasniji, te, istovremeno, moćniji. Od 2000. godine, BMW Serija 7 je postao dom novih tehnologija motora: BMW 750hL se proizvodio u malom broju i koristio je vodonik. Pored standardne verzije sa dugim međuosovinskim rastojanjem, oko 900 vozila se proizvodilo pod imenom L7 i ukupno su bila 39 centimetara duža od standardne verzije. Ukupno je proizvedeno 327.000 BMW Serije 7 (E38).

Period proizvodnje: 1994-2001
Motori: 2,5-5,4 litara (105-240 kW, 143-326 ks), 6, 8 i 12 cilindara
Dužina/širina/visina: 4.984-5.374 mm/1.862 mm/1.425-1.435 mm

ČETVRTA GENERACIJA BMW SERIJE 7.

BMW Serija 7 Sedan (E66) 7/8 bočni prikaz parkiranog vozila

(BMW E65, E66, E67 and E68)

Lansiran na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Nemačkoj 2001. godine, nova BMW Serija 7 (E65) je bio potpuno novi automobil u svakom pogledu. Tim Chrisa Bangle-a je stvorio dizajnerske naglaske sa potpuno redizajniranim farovima i karakteristično pomerenim poklopcem prtljažnika. Unutra, iDrive sistem je pružao vozaču neviđen osećaj upravljanja. Bilo je manje kontrolnih dugmadi. Umesto toga, oko 700 funkcija koje pokrivaju opsežne i raznolike sisteme vozila su se mogle pristupiti preko jednog dugmeta koji se okretao, gurao i pomerao u osam smerova. Računar u vozilu je koristio informacije sa interneta. Još jedna inovacija je imala svoju svetsku premijeru: Šestostepeni automatski menjač sa ručicom menjača na volanu. Vrhunski motor je proizvodio 327 kW (445 KS), a 12-cilindrični motor je crpeo snage iz šest litara zapremine.

Od 2003. godine, dostupna je bila i BMW Serija 7 sa prilagodljivim svetlima za krivine, a veliko ažuriranje modela je sprovredeno tokom 2005. godine. Vizuelno, zadnji deo je bio širi, prednje rešetke su bile veće, a biksenonski farovi su postali standardna oprema. Takođe, vozilo je imalo i mnogo dinamičniji dizajn. Ažuriranjem iDrive sistema je unapređena efikasnost upravljanja. U toku jeseni 2005. godine, dodat je pomoćnik za duga svetla, kao i Night Vision, BMW noćni asistent, koji je poboljšao bezbednost vožnje noću.

Pored limuzine (E65), različite oznake modela su i dugačka verzija sa 14 centimetara dužim međuosovinskim rastojanjem (E66), verzija sa visokim stepenom bezbednosti (E67) i verzija na vodonik (E68).

Period proizvodnje: 2001-2008
Motori: 3,0-6,0 litara (160-327 kW, 218-445 ks), 6, 8 i 12 cilindara
Dužina/širina/visina: 5.039–5.179 mm/1.902 mm/1.491 mm

PETA GENERACIJA BMW SERIJE 7.

BMW Serija 7 Sedan(F02) 7/8 bočni prikaz parkiranog vozila

(BMW F01/F02)

Prilikom lansiranja u Minhenu, BMW Serija 7 (F01) je postala definicija novog standarda u kombinovanju vrhunske dinamike vožnje, izvanrednog prisustva i izuzetne udobnosti putovanja. Elegantan i sportski dizajn se ogledao u dugačkoj haubi, niskoj liniji krova i dinamičnim proporcijama. Kroz ceo zadnji deo protezala se hromirana traka koja je, zajedno sa zadnjim svetlima, naglašavala širinu vozila.

Unutrašnjost se mogla pohvaliti ekskluzivnim, izuzetno izrađenim materijalima i mnoštvom savremenih sistema za pružanje podrške: Od aktivnog tempomata i pomoći pri održavanje trake do head-up displeja. Dodatnu sigurnost su obezbeđivale kamere koje su prikazivale okruženje iza vozila i obezbeđivale generalno sveobuhvatan pogled. Ova opcija je generisala sliku vozila odozgo, garantujući najbolju moguću vidljivost.

Dizel i benzinski motori su bili karakteristični po svojim sportskim performansama, uključujući turbo motori sa dvostrukim punjenjem i BMW 760i, čiji je V12-cilindrični motor isporučivao 400 kW (544 ks). I po prvi put, hibridni pogon je bio dostupan u BMW Seriji 7. Opcioni pogon na sva četiri točka, prilagodljiva stabilizacija kotrljanja i elektronska kontrola amortizera (EDC) doprinosili su tipičnoj BMW dinamici vožnje – bezbednoj i preciznoj.

Ažuriranjem modela 2012. godine, predstavljeni su novi centralni displej sa 3D vizuelnim prikazima, redizajniran sistem pomoći, uključujući LED pomoćnik za duga svetla, kao i prerađeni, efikasniji motori.

Period proizvodnje: 2008-2015
Motori: 3,0-6,0 litara (180-400 kW, 245-544 ks), 6, 8 i 12 cilindara
Dužina/širina/visina: 5.072-5.212 mm/1.902 mm/1.479 mm

ŠESTA GENERACIJA BMW SERIJE 7.

BMW Serija 7 Sedan (G12) 7/8 bočni prikaz parkiranog vozila

(BMW G11/G12)

U proizvednji od 2015. godine, BMW Serija 7 (G11) kombinuje vrhunsku dinamiku i preciznost sa izuzetnim prisustvom i ekskluzivnim luksuzom. Navedeno je očigledno kada se uzmu u obzir raskošne, svetlucave završne boje i upečatljivi dizajn zadnjeg dela vozila. Ravna LED svetla su povezana uskim svetlosnim trakom i daju samouveren izgled, pojačan izduvnim cevima sa svojim trapezoidnim konturama i širokim pozicioniranjem. Telo se sastoji od CFRP kompozita (plastika ojačana ugljeničnim vlaknima), čelika i aluminijuma, čime se znatno dobija na uštedi težine. Panoramski krov je dostupan u verziji sa dugim međuosovinskim rastojanjem (G12), koji svojom funkcijom klizanja i podizanja obezbeđuje ventilaciju. Sky Lounge panoramski krov takođe prikazuje grafiku u boji, koja je savršeno u skladu sa svetlosnim akcentima na B stubu. A kada se približi, BMW Serija 7 pozdravlja vozača svetlosnom natpisom„Dobrodošli i zbogom“.

Ekskluzivni, visokokvalitetni materijali izražavaju vaše lične preferencije – na primer presvlake od Nappa kože sa „Cognac“ šavovima, komplementarni unutrašnji ukrasni elementi i krovna obloga. Sistem za zabavu putnika na zadnjem sedištima je opremljen HD ekranima osetljivim na dodir. Sa opcijom Executive Lounge, putnici na zadnjim sedištima mogu da uživaju u maksimalnom komforu zahvaljujući luksuznim sedištima sa podesivim funkcijama masaže. Putnici koji sede iza suvozača imaju nesmetan panoramski pogled, a njihov oslonac za noge je pričvršćen za sedište suvozača.

Poluautomatsko parkiranje daje vozaču kontrolu nad vozilom bez potrebe da se nalazi u njemu: BMW Serija 7 može samostalno da manevriše do parking mesta i garaže uz nadzor vozača.

Sa ažuriranjem modela 2019. godine, automobil je dobio novu, znatno veću rešetku hladnjaka, koja, zajedno sa odgovarajućim farovima, naglašava širinu i prisustvo luksuzne limuzine.

Period proizvodnje: 2015–
Motori: 2,0-6,6 litara (183-448 kW, 249-610 ks), 4, 6, 8 i 12 cilindara
Dužina/širina/visina: 5.098-5.260 mm/1.902 mm/1.467-1.479 mm

SEDMA GENERACIJA BMW SERIJE 7.

BMW Serije 7 Sedan (G70) 7/8 pogled sa strane

(BMW G70)

Od 2022. godine, BMW Serije 7 (G70) kao novo lice luksuzne klase ugledao je svetlost dana kombinacijom čiste elegancije sa izvanrednim karakteristikama vožnje i multi-senzornom zabavom.

Spolja, kultni prednji deo i monolitni jezik dizajna privlače svu pažnju. Osvetljena kontura prednje rešetke i dvodelni, tanki LED farovi daju eleganciju na prvi pogled, a dostupni su i na zahtev u posebno plemenitoj verziji kao BMW kristalni farovi „Iconic Glow“ sa pozadinskim osvetljenjem Swarovski elemenata. U kombinaciji sa impresivnim osvetljenjem dobrodošlice „Great Entrance Moments“, sve navedeno stvara osećaj izuzetnosti i ekskluzivnosti.

U enterijeru, visokokvalitetni materijali poput „Merino“' kože, kašmir vune i Svarovski kristala stvaraju luksuzan ambijent. U kombinaciji sa modernom tehnologijom ergonomski dizajniranom za vozača, rezultat je impresivna međuigra elegancije, udobnosti i inovacije: višenamenski kontrolni element BMW Interaction Bar, na primer, zadivljuje svojim kristalnim detaljima i kombinuje vizuelne i haptičke kontrole. Zajedno sa BMW zakrivljenim ekranom visoke rezolucije od 14,9 inča, ovo stvara jedinstvenu, multimedijalnu kabinu.

U novom BMW-u Serije 7, međutim, iskustvo vožnje nije rezervisano samo za vozača. Putnici takođe uživaju u punom komforu. Opcioni 31,3-inčni BMW bioskopski ekran stvara veliku bioskopsku atmosferu. Zajedno sa kristalno čistim zvukom i 4D zvukom opcionog Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound sistema, rezultat je jedinstveno iskustvo na zadnjim sedištima koje takođe šalje oči i uši na putovanje.

Limuzina luksuzne klase dostupna je sa moćnim verzijama benzinskih i dizel motora i efikasnim plug-in hibridnim pogonom, kao i po prvi put kao potpuno električni pionir BMW i7 od 2022. godine. Zahvaljujući snazi od 400 kW (544 KS) i potpuno električnom dometu od više od 600 km, možete uživati u maksimalno dinamičnoj i fleksibilnoj održivoj mobilnosti bez emisija na lokalnom nivou. Specijalno komponovan od strane Hansa Zimera, BMW IconicSounds Electric prati svaki režim vožnje posebnim zvučnim pejzažom kako bi iskustvo vožnje učinilo još impresivnijim i zadivljujućim.

Period proizvodnje: Od 2022.
Motori: 3,0-4,4 litara (200-400 kW, 272-544 hs), 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 5,391 mm/1,950 mm/1,544 mm.

BMW polovni automobili ispred BMW-ovog salona

BMW POLOVNI AUTOMOBILI.

BMW Serije 7 Sedan (G70) zadnji prikaz sa otvorenim vratima

BMW SERIJA 7 SEDAN.

BMW M760e Sedan (G70) 2022

BMW M760e SEDAN.

Potrošnja goriva i emisije CO2.

  • BMW Serije 7 Sedan:
    Potrošnja goriva (kombinovano) u l/100 km: 6.8–1.0
    Emisija C02 (kombinovano) u g/km: 178–22
    Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinovano): 21.9–19.7
    Električni domet u km: 83–85

    Zvanični podaci o potrošnji energije i električnom dometu određeni su u skladu sa obaveznom procedurom merenja utvrđenom Uredbom (EU) 715/2007 koja je važila u vreme tipskog odobrenja. Što se tiče dometa, dobijeni WLTP podaci uzimaju u obzir kompletnu dodatnu opremu. Za nova vozila testirana od 01.01.2021, ne koriste se podaci dobijeni prema NEDC regulativi već oni dobijeni prema WLTP ciklusu testiranja. Za više informacija o procedurama merenja WLTP i NEDC, posetite stranicu www.bmw.de/wltp