Our tool for managing your permission to our use of cookies is temporarily offline. Therefore some functionality is missing.
EKOLOŠKI ASPEKTI.
SVEOBUHVATNA ODRŽIVOST DUŽ CELOG LANCA DODATE VREDNOSTI.
Sa aspekta životne sredine, BMW Grupa pomera fokus na ekološku održivost, smanjenje emisije CO2 i očuvanje resursa duž celog lanca dodate vrednosti. Od lanca snabdevanja, upravljanja dobavljačima, rukovanja sirovinama, preko razvoja i proizvodnje do faze upotrebe svih proizvoda i dalje: usvajanjem ovog sveobuhvatnog pristupa, BMW Grupa radi u skladu sa Pariskim klimatskim ciljem da se ograniči globalno zagrevanje od 1,5°C.
SMANJENJE EMISIJE CO2.
BMW Grupa ima za cilj značajno i merljivo smanjenje svojeg ekološkog otiska duž cele lanca dodate vrednosti - pre, tokom i posle faze upotrebe vozila.
- BMW Grupa ubrzava održivost. Od 2024. godine, BMW i MINI brendovi će imati livene aluminijumske točkove proizvedene uz korišćenje zelene električne energije. Ova promena se odnosi na energetski intenzivnu elektrolizu tokom proizvodnje aluminijuma i livenja točkova. Postignuti su odgovarajući dogovori sa svim dobavljačima točkova BMW Grupe.
- Trenutno, oko pet procenata CO2 emisija može se pripisati točkovima. Prelazak na održiviju proizvodnu metodu sa zelenom električnom energijom smanjuje ove emisije za više od polovine. BMW Grupa koristi oko 10 miliona lakih legura točkova godišnje, od kojih je 95% liveno aluminijumske točkove.
- Od 2023. godine, MINI će postati pionir u ovoj oblasti. Livene aluminijumske točkove nove generacije MINI Countryman će već biti napravljene od 70% sekundarnog aluminijuma. Kombinovanjem zelene električne energije u proizvodnji i 70% sekundarnih resursa, emisije CO2 mogu se smanjiti do 80% u poređenju sa standardnim metodama proizvodnje. Od 2024. godine, BMW modeli koji napuštaju fabriku takođe će imati aluminijumske felne proizvedene sa obnovljivom energijom i napravljene od 70% sekundarnog aluminijuma.
- Takođe, delovi obloge od plastike sa približno 30% dobijenih od recikliranih ribarskih mreža i užadi koristiće se u modelima Nove Klase od 2025. godine. Ovo će takođe sprečiti odlaganje ovih rezidualnih materijala iz pomorske industrije kao otpada u moru.
- Inovativne proizvodne metode za zaštitu od korozije i mat boje ne zahtevaju fosilne resurse i pomažu u smanjenju CO2 emisija za BMW modele proizvedene u fabrikama u Evropi i Južnoj Africi za 40%.
- BMW Grupa je prvi proizvođač vozila na svetu koji koristi mat boje napravljene od biomase umesto mineralnog ulja. Pored toga, BMW Grupa fabrike u Lajpcigu (Nemačka) i Roslinu (Južna Afrika) koriste lak za zaštitu od korozije proizveden na održiv način, postupak sertifikovan od strane Nemačke tehničke inspekcije TÜV.
- Zahvaljujući inovativnim proizvodnim procesima BASF-a, mineralno uljne osnovne proizvode poput naftna mogu zameniti obnovljivi resursi napravljeni od organskog otpada već tokom prve faze proizvodnje boje. Ovo ne samo da smanjuje upotrebu fosilnih resursa, već i smanjuje CO2 emisije povezane sa transportom i daljom obradom naftnih proizvoda.
KONTROLNI SISTEM.
Usvajanjem svestranog pristupa, BMW Grupa postiže značajno poboljšanje tokom čitavog životnog ciklusa od jedne generacije vozila do sledeće. Sa novom klasom, posebno, BMW Grupa će brže smanjiti emisiju CO2 i dalje usredsrediti razvoj na cirkularnu ekonomiju. Kao rezultat vrednosnog pristupa sistema kontrole unutar Grupe, obezbeđujemo da se specifikacije dosledno primenjuju širom cele kompanije. Na ovaj način vodimo računa o ciljevima za smanjenje emisije CO2 tokom celog životnog ciklusa vozila, kao i o specifičnim zahtevima tržišta u pogledu voznog parka. Koristimo sertifikovani sistem upravljanja životnom sredinom za praćenje implementacije definisanih ciljeva i ocenu napretka u okviru procesa razvoja.
ODRŽIVOST DUŽ CELOG LANCA DODATE VREDNOSTI.
PRE FAZE UPOTREBE.
UPRAVLJANJE LANCEM SNABDEVANJA I DOBAVLJAČIMA.
Danas
Za BMW Grupu, održivost počinje unutar mreže dobavljača. Zbog toga smo restrukturirali naše lance snabdevanja – transparentno i u skladu sa visokim standardima:
- neprestani razvoj dobavljača zajedno sa doslednim upravljanjem dobavljačima i poddobavljačima
- jasni propisi i mere za zaštitu ljudskih prava, koji podrazumevaju obezbeđivanje potpune zabrane dečijeg rada, što se odnosi i na naše dobavljače
- pouzdano upravljanje rizikom je neophodno, naročito za kritične materijale. Oni uključuju veoma stroge zahteve naših dobavljača. Ovo takođe uključuje posebne projekte u lancu snabdevanja za kritične resurse
- neprestani razvoj dobavljača zajedno sa doslednim upravljanjem dobavljačima i poddobavljačima
2030.
Naš fokus je na postizanju smanjenja CO2 od 40% po vozilu u celom lancu dodate vrednosti do 2030. godine. Lanac snabdevanja čini 20% ovog smanjenja CO2.
PROIZVODNJA.
Danas
Ne koristimo retke materijale u električnom pogonu naših e-motora pete generacije. Prilikom proizvodnje baterija za naša elektrifikovana vozila koristimo zelenu električnu energiju - kao i naši dobavljači za baterijske ćelije. Nadalje, naše baterije mogu biti reciklirane do nivoa od više od 90%. Kao referentnu tačku u pitanjima održivosti, postavili smo dodatne standarde proizvodnje:
- u saradnji sa našim dobavljačima, cilj nam je da izmenimo naš metod proizvodnje čelika korak po korak kako bi praktično bio bez CO2 emisija.
U saradnji sa našim dobavljačima, cilj nam je da izmenimo naš metod proizvodnje čelika korak po korak kako bi praktično bio bez CO2 emisija. U narednim godinama, sporazumi sa Salzgitter AG i H2 Green Steel će pokriti više od 40% potražnje čelika u evropskim fabrikama BMW Grupe - od 2020. godine svu električnu energiju kupljenu eksterno dobijamo iz obnovljivih izvora energije
- od 2021. godine, sve naše lokacije su potpuno CO2 neutralne zbog preduzetih mera otklanjanja
- naše boje koriste proces proizvodnje na bazi vode. Pored toga, BMW Grupa koristi mat boje dobijene 100% iz organskog otpada u svojim pogonima u Evropi i Južnoj Africi
- od 2025. (Nova klasa):
na čelu proizvodnje za Novu klasu je proces sa smanjenim CO2 emisija korišćenjem zelene električne energije i sekundarnih materijala. Baterijske ćelije se proizvode od kobalta, litijuma i nikla, koji sadrže udeo sekundarnih materijala. Štaviše, proizvođači se obavezuju da će proizvoditi samo električnu energiju iz obnovljivih izvora energije. Na ovaj način, BMW Grupa je u mogućnosti da smanji CO2 otisak u proizvodnji baterijskih ćelija do 60% u poređenju sa trenutnom generacijom baterijskih ćelija - sirovine kobalt i litijum koji se koriste u novoj generaciji baterijskih ćelija potiču iz sertifikovanih rudnika. Ovo nam obezbeđuje transparentnost kada je reč o metodama ekstrakcije i dokazuje da se rudarenje vodi odgovorno
- u saradnji sa našim dobavljačima, cilj nam je da izmenimo naš metod proizvodnje čelika korak po korak kako bi praktično bio bez CO2 emisija.
2030.
Naš glavni fokus je smanjenje CO2 emisija od 40% po vozilu tokom celog vrednosnog procesa do 2030. godine. Cilj smanjenja CO2 emisija za sopstvenu proizvodnju BMW Grupe do 2030. iznosi 80% Pri tome uzimamo u obzir regionalne aspekte kada analiziramo mere
- mi kontinuirano optimizujemo našu energetsku efikasnost
- napredujemo usled upotrebe korišćobnovljivih izvora energije na našim lokacijama
TOKOM FAZE UPOTREBE.
SMANJENJE EMISIJA.
Danas
Kao sredstvo za kontinuirano poboljšanje održivosti, BMW je smanjio stvarne emisije vozila, što je rezultiralo više nego prepolovljenim emisijama CO2 od 1995. godine. To smo uspeli da postignemo uz pomoć visoko efikasnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem sa niskim vrednostima emisije zahvaljujući merama nazvanim EfficientDynamics. Štaviše, proširili smo naš opseg elektromobilnosti: ovome se dodaje promocija efikasne vožnje i proširenje infrastrukture za napajanje, na primer sa nekoliko stotina hiljada punjača naših partnera (DCS GmbH, Ionity, itd).
2030.
Do 2030. godine, BMW Grupa ima za cilj da smanji emisiju CO2 po vozilu tokom upotrebe do 50% u poređenju sa 2019.
- Najmanje polovina prodatih vozila treba da bude potpuno električna
DUG VEK RADA USLED USLUGE ZASNOVANE NA STANJU.
Danas
I u oblasti postprodaje, BMW Grupa nudi nova rešenja kada je reč o održivosti, kao što je u oblasti usluga zasnovanih na stanju (CBS). BMW Grupa je bila prvi originalni proizvođač opreme koji je ponudio uslugu zasnovanu na stanju (CBS) koja omogućava precizan nadzor određenih habajućih komponenti. Vozilo prepoznaje kada je potreban servis i kako se pojedini delovi mogu koristiti za najbolji efekat sve do granice istrošenosti. Ovo koristi kupcima u pogledu ponuđene cene, kao i životnoj sredini.
POVEĆANJE UČEŠĆA ELEKTRIČNE VOŽNJE KOD PHEV VOZILA.
Danas
Koristeći podatke alata za upravljanje voznim parkom, rukovodioci voznih parkova od 2023. godine imaju priliku da koriste nove funkcije kada je reč o održivosti:
- Procena i transparentnost podataka o CO2 emisiji voznog parka
- Procena srazmere u kojoj je smanjena upotreba električne energije i emisija prilikom upotrebe Plug-In-Hibrid automobila
- Analiza potencijala i preporuka za elektrifikaciju voznog parka
Biće nam drago da vas posavetujemo po ovom pitanju: tendermanagement@bmwgroup.com
NAKON FAZE UPOTREBE.
OPCIJE RECIKLAŽE NA KRAJU ŽIVOTNOG CIKLUSA.
Danas
U 2023. godini je prosečan udeo sekundarnih sirovina (reciklirani materijal i materijal kao što je otpad od proizvodnje, itd.) u BMW-u već bio približno 30%.
- Koristimo nov postupak za oporavak više od 90% sirovina, odnosno materijala iz visokonaponskih baterija
- Još 2021. godine, BMW Grupa je predstavila svoju viziju kružne ekonomije u pravom vozilu, BMW i Vision Circular. Ovo vizionarsko vozilo pokazuje ambiciju BMW Grupe i napravljeno je od 100% od recikliranih materijala, dok je isto tako 100% pogodno za reciklažu. U srednjem roku, BMW Grupa ima za cilj da koristi 50% sekundarnih sirovina u vozilima svog voznog parka, gde god su odgovarajuća vozila dostupna na tržištu
PORTFOLIO PROIZVODA.
ELEKTROMOBILNOST.
Elektromobilnost je centralni stub strategije održivosti, koju će BMW Grupa kontinuirano širiti tokom narednih godina.
- 2022: udvostručenje prodaje elektrificiranih vozila u odnosu na 2021. godinu
- 2023: 25 elektrificiranih modela vozila na tržištu, 13 potpuno električnih
- Do 2025. godine: elektrificirana vozila će činiti više od 30% svih isporuka
- Do 2030: više od 50% isporuka širom sveta biće potpuno električno
Snažni i održivi sistemi za skladištenje energije i razvoj novih inovativnih baterijskih ćelija ključni su elementi za buduće generacije potpuno električnih vozila. BMW Grupa radi na značajnom povećanju energetske gustine ćelija dok istovremeno smanjuje troškove za materijale i proizvodnju. Reciklabilnost baterije je važan aspekt koji podstiče razvoj budućih generacija baterijskih ćelija. Štaviše, BMW Grupa već sprovodi intenzivna istraživanja tehnologije u domenu čvrstih baterija, koja već izgledaju veoma obećavajuća.
NOVA KLASA 2025.
Nova klasa je asortiman proizvoda BMW Grupe posvećen isključivo potpuno električnom pogonu. Razvija se na našoj novoj klaster arhitekturi (NCAR) sa tri osnovna elementa orijentisana na budućnost: „električni“, „digitalni“ i „cirkularni“.
Nova klasa označava ulazak koncepta održivosti BMW Grupe u treću fazu. U ovoj fazi podižemo tempo smanjenja CO2 emisija i čvrsto se koncentrišemo na cirkularnu ekonomiju. Odlikuju ga tri ključna aspekta: potpuno redefinisana IT i softverska arhitektura, novorazvijeni električni pogon i generacija baterija i novi nivo održivosti koji se proteže tokom čitavog životnog ciklusa.
- Primarno električno. Beskompromisno dizajniran i optimizovan za električne pogone – nazivamo ga samo BEV. Nastojte da uskladite opseg i marginu doprinosa najsavremenijih motora sa unutrašnjim sagorevanjem
- Prvo sekundarno. Udeo sekundarnih materijala će biti naglo povećan. Fokus na značajno smanjenje potrošnje resursa
- Prvo digitalno. Potpuno novo korisničko iskustvo. Još više individualno konfigurisanih funkcija koji se mogu rezervisati
- Proizvodnja bez fosilnih izvora energije u novom BMW iFactory postrojenju u Mađarskoj
INFRASTRUKTURA ZA NAPAJANJE I PUNJENJE.
Putem BMW i MINI Punjenja, BMW Grupa pruža sveobuhvatna rešenja za punjenje koja omogućavaju da se elektrifikovano vozilo koristi praktično u različitim situacijama. Portfolio sadrži proizvode i usluge za punjenje koje se koriste tokom putovanja, kod kuće ili na radnom mestu. BMW Punjenje podržava ekološki prihvatljive oblike proizvodnje energije i koristi dokumentaciju o poreklu kako bi garantovalo da energija u mreži potiče iz obnovljivih izvora goriva. BMW/MINI Punjenje Kartica omogućava jednostavan pristup mrežama za punjenje u Evropi.
MAKSIMALNI ZAHTEVI PREMA SEBI I NAŠIM DOBAVLJAČIMA ŠIROM SVETA.
STANDARDI RADA I LJUDSKA PRAVA.
Međunarodno priznate smernice za ekološke i društvene kriterijume predstavljaju merilo za BMW Grupu u okviru celog lanca dodate vrednosti. Ovo naročito utiče na:
- Smernice za multinacionalna preduzeća Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD)
- Vodeće principi Ujedinjenih nacija o poslovanju i ljudskim pravima
- Deset principa Globalnog dogovora UN
- Sadržaj Poslovne povelje ICC-a za održivi razvoj
- Deklaraciju o čistijoj proizvodnji Programa Ujedinjenih nacija za životnu sredinu (UNEP)
EKOLOŠKI STANDARDI I ODRŽIVA PROIZVODNJA SIROVINA.
Nabavljamo komponente, materijale i druge usluge sa više od 32.000 proizvodnih i distributivnih lokacija. Odgovornost za povezane društvene i ekološke obaveze dužne pažnje snose naši dobavljači kao deo naših ugovorno obavezujućih standarda održivosti. Istovremeno, radimo na rešenjima koja dozvoljavaju smanjenje ili zamenu sirovina u našim vozilima. Kontinuirano analiziramo sirovine u pogledu kršenja ekoloških i društvenih standarda.
DUŽNA PAŽNJA.
NAŠA IMPLEMENTACIJA KORPORATIVNE DUŽNE PAŽNJE U OKVIRU MREŽE DOBAVLJAČA.
Održivi izvori sirovina
Obaveze dužne pažnje u lancu snabdevanja Već osam godina, BMW Grupa strogo vodi računa o korporativnoj dužnoj pažnji unutar mreže dobavljača. Još 2008. godine smo definisali sveobuhvatne preventivne mere, kao što su ugovorne obaveze pridržavanja ekoloških i društvenih standarda, te smo ih po prvi put postavili kao specifikacije prilikom angažovanja dobavljača za proizvodnju modela BMW i3. U 2014. godini, ovi standardi su prošireni dodatkom višestepenog procesa dužne pažnje, koji obuhvata nabavku proizvodnog materijala za sve modele vozila, kao i robe i usluge koje se ne odnose na proizvodnju. Primeri sadržaja uključuju ugovornu obavezu za proširene ekološke i socijalne standarde, ljudska prava, kao i sisteme upravljanja zaštitom na radu i zaštitom životne sredine. Svi dobavljači sa direktnim poslovnim odnosom sa BMW Grupom moraju preneti ove zahteve svojim odgovarajućim poddobavljačima u obliku ugovora.
Verujemo u poštovanje međunarodno priznatih ljudskih prava, a usmeravaju nas, između ostalog, sledeća načela i propisi:
- Vodeći principi Ujedinjenih nacija o poslovanju i ljudskim pravima
- Principi Globalnog dogovora UN
- Principi Međunarodne organizicije rada
- Smernice OECD-a za primenu dužne pažnje za odgovorno poslovno ponašanje
- Nacionalni akcioni plan Savezne vlade Nemačke i Zakon o korporativnim obavezama dužne pažnje u lancima snabdevanja Savezne Republike Nemačke koji iz njega proizilazi
Održivi izvori sirovina
Sve kritične sirovine kao što su litijum i kobalt – ključne sirovine za proizvodnju baterija – za trenutnu petu generaciju kupujemo direktno od dobavljača sirovina i stavljamo ih na raspolaganje proizvođačima naše trenutne generacije baterijskih ćelija. Ovo nam omogućava da postignemo sledljivost (ravnotežu mase) za poreklo, kao i transparentnost u pogledu metoda ekstrakcije.
- Usklađivanje korporativne dužne pažnje sa Smernicama OECD-a za primenu dužne pažnje za odgovorne lance snabdevanja mineralima iz područja pogođenih sukobom i visokog rizika
- Standardi održivosti kroz sigurnost snabdevanja, stabilnost cena i sigurne uslove rada
- Osnivanje industrijske inicijative „Kobalt za razvoj“
Analiza i izbegavanje rizika
Osnovni preduslov za dodelu bilo kog ugovora je poštovanje naših specifičnih zahteva u pogledu održivosti. Iz tog razloga, BMW Grupa konstantno procenjuje rizike i posledice održivosti u okviru svoje mreže dobavljača kako bi ispunila svoje obaveze dužne pažnje pošto one utiču na ekološke aspekte i ljudska prava.
Program dužne pažnje BMW GRUPE obuhvata:
- Neprestanu analizu rizika od strane filtera za procenu rizika koji su specifični za BMW Grupu, što se dopunjuje standardizovanim mapama rizika koje objavljuje Responsible Business Alliance (RBA)
- Metodologiju dinamičke procene kako bi se postigla visokokvalitetna analiza rizika specifična za svaku zemlju za svaku procenjenu lokaciju dobavljača
- Upotrebu različitih izvora podataka kao što je UNICEF-ov indeks za dečiji rad
- Kombinaciju ove procene rizika sa razmatranjem specifičnih grupa sirovina
- Zahtevamo da dobavljači sa više od 100 zaposlenih obezbede eksterno proverene i sertifikovane sisteme upravljanja životnom sredinom